Menu

+48 71 75 75 600 tribotec@tribotec.pl

Rozdzielacze do systemów progresywnych

[vc_row][vc_column][vc_icon icon_fontawesome=”fa fa-cogs” align=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Rozdzielacze progresywne są elementami roboczymi w progresywnych systemach centralnego smarowania.

Wyróżniamy dwie odmiany rozdzielaczy: blokowe (wykonane w całości z jednego bloku materiału) oraz sekcyjne (składające się z połączonych ze sobą pojedynczych sekcji).

Zasada działania obu odmian jest jednakowa, główna różnica polega na możlwiosći uzyskania zróżnicowanych dawek. W przypadku dozowników blokowych, dawka na każdy wylot dozownika jest jednakowa a jej zwiększenie może następować poprzez wewnętrzne lub zewnętrzne grupowanie.

W dozownikach sekcyjnych możemy również dokonać wewnętrznego lub zewnętrznego grupowania wylotów ale ponadto każda sekcja może mieć inną wydajność.

Rozdzielacze progresywne mogą być wyposażone w wizualną lub elektroniczną sygnalizację pracy. Standardowo wykonane są w wersji ocynkowanej lecz mamy w ofercie również w wersji nierdzewnej.

Podstawą działania rozdzielaczy progresywnych jest postępowość (czyli właśnie progresywność) pracy. Oznacza to w uproszczeniu, że podanie porcji smaru na kolejny wylot rozdzielacza jest możliwe dopiero po skutecznym podaniu na wylot poprzedni. Z tego wynika możliwość hydraulicznego monitorowania pracy całego rozdzielacza lub nawet systemu. Żaden punkt smarowania nie może zostać pominięty w układzie smarowania, nawet gdy będzie zablokowany czy niedrożny.

Na każde wyjście rozdzielacza podawana jest z góry ustalona porcja smaru. Jej wielkość przy normalnej pracy układu nie zależy od temperatury otoczenia, długości przewodu czy luzu łożyska.

Zablokowanie się jakiegokolwiek punktu smarowania, linii smarowej lub rozdzielacza powoduje unieruchomienie pozostałych elementów systemu progresywnego w tym rozdzielacza głównego. Pompa, która nadal tłoczy środek smarny powoduje szybki wzrost ciśnienia w układzie. Jeśli to wzrastające ciśnienie nie udrożni układu to po przekroczeniu ciśnienia 250 bar otworzy się zawór bezpieczeństwa i środek smarny będzie kierowany z powrotem do zbiornika pompy.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_separator][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”” txt_align=”center” style=”flat” color=”white” add_button=”top” btn_title=”Zadzwoń! tel. 71 75 75 600 / Napisz! tribotec@tribotec.pl” btn_style=”flat” btn_color=”warning” btn_size=”lg” btn_align=”center” btn_i_icon_fontawesome=”fa fa-phone” btn_button_block=”true” btn_add_icon=”true”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row]