Historia firmy
1925 - 1939
Louis Friedmann zakłada w Brnie, w obecnej lokalizacji TriboTec, oddział swojej wiedeńskiej fabryki.
Produkcja pomp smarowych oraz iniektorów smaru dla lokomotyw parowych
1939 - 1945
produkcja wojenna,
przede wszystkim pomp smarowych oraz elementów hydrauliki do łodzi podwodnych a także produkcja sprzęgów lokomotyw i ogrzewania wagonów
1945 - 1995
nacjonalizacja fabryki i zmiana nazwy na ZTS Brno – “Juranovy závody”
produkcja elementów centralnego smarowania i techniki smarowania, z ukierunkowaniem na przemysł ciężki, metalurgiczny, energetyczny i górniczy
rozwój produkcji hydrauliki, silników hydraulicznych promieniowo-tłokowych, rozdzielaczy sekcji hydraulicznych i zaworów do 320 bar, produkcja uzbrojenia dla czołgów i pojazdów gąsienicowych
1995
TriboTec
prywatyzacja i restrukturyzacja firmy
opracowanie kompleksowej oferty centralnego smarowania smarem i olejem dla wszystkich gałęzi przemysłu, dostawa kompletnych systemów smarowania, produkcja głównych komponentów uzupełniona elementami zakupowanymi
przygotowanie projektu i dostawy pod klucz, w tym instalacja i uruchomienie
2000 - 2001
szeroko zakrojone inwestycje w park maszynowy oraz bazę produkcyjną firmy
2002 - 2003
Znaczący rozwój asortymentu centralnego smarowania i techniki smarowniczej, stopniowe zastępowanie komponentów importowanych innowacyjnymi produktami własnymi, wzrost sprzedaży firmy poprzez działania na rynkach zagranicznych
uzupełnienie oferty smarowania smarem o produkcję olejowych obiegowych agregatów smarująco-chłodzących, agregatów hydraulicznych na zamówienie oraz specjalnych elementów i podzespołów hydraulicznych i smarnych
2005
Po 50 latach odradza się produkcja systemów smarowania do lokomotyw i innych pojazdów szynowych; firma wchodzi w obszar dostaw dla techniki kolejowej,
W najbliższych latach rozszerzy swój asortyment o smarowanie tramwajów, a następnie o nowoczesne systemy smarowania główek szyn oraz stacjonarne systemy smarowania torów.
2006
powołanie spółki zależnej TriboTec Polska Sp. z o.o.
bazując na wcześniejszej działalności na rynku polskim prowadzonej bezpośrednio z Czech,
rozwój działalności biznesowej i usługowej na rynku polskim, w zakresie centralnego smarowania i systemów dla pojazdów szynowych
2006 - 2008
opracowanie we własnym zakresie, uruchomienie produkcji i dostawa nowoczesnych pneumatycznych systemów piaskowania dla tramwajów (podsystem układów hamulcowych), a w kolejnym kroku także dla lokomotyw i innych pojazdów szynowych
2009
założenie spółki zależnej TriboTec Slovensko s.r.o.
kontynuacja dotychczasowej działalności gospodarczej prowadzonej poprzez jednostkę organizacyjną TriboTec (Gelnica, Koszyce)
rozwój działalności handlowej i usługowej na rynku słowackim w zakresie centralnego smarowania i systemów dla pojazdów szynowych
2011
wielkość eksportu bezpośredniego po raz pierwszy przekroczyła jedną trzecią sprzedaży ogółem
2017
inwestycja we własną spawalnię i certyfikacja firmy w zakresie produkcji i dostaw części spawanych do pojazdów kolejowych