Historia firmy
![Nový projekt(1)(1) Nový projekt(1)(1)](https://tribotec.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Nový-projekt11-q4j7off38s9fugcq0iuxoh05ynz4uvk9s6sfzmhosw.png)
1925 - 1939
Louis Friedmann zakłada w Brnie, w obecnej lokalizacji TriboTec, oddział swojej wiedeńskiej fabryki.
Produkcja pomp smarowych oraz iniektorów smaru dla lokomotyw parowych
1939 - 1945
produkcja wojenna,
przede wszystkim pomp smarowych oraz elementów hydrauliki do łodzi podwodnych a także produkcja sprzęgów lokomotyw i ogrzewania wagonów
![Nový projekt(1)(5) Nový projekt(1)(5)](https://tribotec.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Nový-projekt15-q4j75hy3lwck15uljuaeyqyzaba0ubevihtf20k440.png)
![](https://tribotec.pl/wp-content/uploads/2021/05/historie-1945-1995-foto-staré-mazání.png)
1945 - 1995
nacjonalizacja fabryki i zmiana nazwy na ZTS Brno – “Juranovy závody”
produkcja elementów centralnego smarowania i techniki smarowania, z ukierunkowaniem na przemysł ciężki, metalurgiczny, energetyczny i górniczy
rozwój produkcji hydrauliki, silników hydraulicznych promieniowo-tłokowych, rozdzielaczy sekcji hydraulicznych i zaworów do 320 bar, produkcja uzbrojenia dla czołgów i pojazdów gąsienicowych
1995
TriboTec
prywatyzacja i restrukturyzacja firmy
opracowanie kompleksowej oferty centralnego smarowania smarem i olejem dla wszystkich dziedzin przemysłu, dostawa kompletnych systemów smarowania, produkcja głównych komponentów uzupełniona elementami zakupowanymi
przygotowanie projektu i dostawy pod klucz, w tym instalacja i uruchomienie
![Nový projekt(1)(6) Nový projekt(1)(6)](https://tribotec.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/Nový-projekt16-q4j755q751vtu8ccj709kc1zkay9292d4tc3tf28cw.png)
![](https://tribotec.pl/wp-content/uploads/2021/05/historie-1995-současnost-originál.png)
2000 - 2001
szeroko zakrojone inwestycje w park maszynowy oraz bazę produkcyjną firmy
2002 - 2003
Znaczący rozwój asortymentu centralnego smarowania i techniki smarowniczej, stopniowe zastępowanie komponentów importowanych innowacyjnymi produktami własnymi, wzrost sprzedaży firmy poprzez działania na rynkach zagranicznych
uzupełnienie oferty smarowania smarem o produkcję olejowych obiegowych agregatów smarująco-chłodzących, agregatów hydraulicznych na zamówienie oraz specjalnych elementów i podzespołów hydraulicznych i smarnych
![](https://tribotec.pl/wp-content/uploads/2021/05/historie-2002-2003-originál.png)
![](https://tribotec.pl/wp-content/uploads/2021/05/historie-2005-foto-mazání-loko.png)
2005
Po 50 latach odradza się produkcja systemów smarowania do lokomotyw i innych pojazdów szynowych; firma wchodzi w obszar dostaw dla techniki kolejowej,
W najbliższych latach rozszerzy swój asortyment o smarowanie tramwajów, a następnie o nowoczesne systemy smarowania główek szyn oraz stacjonarne systemy smarowania torów.
2006
powołanie spółki zależnej TriboTec Polska Sp. z o.o.
bazując na wcześniejszej działalności na rynku polskim prowadzonej bezpośrednio z Czech,
rozwój działalności biznesowej i usługowej na rynku polskim, w zakresie centralnego smarowania i systemów dla pojazdów szynowych
![logo_tribotec-polska_color logo_tribotec-polska_color](https://tribotec.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/logo_tribotec-polska_color-q4ixw5glw20snk1z290h7d9380aw2l1s0kxd2ctbn4.png)
![](https://tribotec.pl/wp-content/uploads/2021/05/historie-2006-2008-foto-pískování-loko.png)
2006 - 2008
opracowanie we własnym zakresie, uruchomienie produkcji i dostawa nowoczesnych pneumatycznych systemów piaskowania dla tramwajów (podsystem układów hamulcowych), a w kolejnym kroku także dla lokomotyw i innych pojazdów szynowych
2009
założenie spółki zależnej TriboTec Slovensko s.r.o.
kontynuacja dotychczasowej działalności gospodarczej prowadzonej poprzez jednostkę organizacyjną TriboTec (Gelnica, Koszyce)
rozwój działalności handlowej i usługowej na rynku słowackim w zakresie centralnego smarowania i systemów dla pojazdów szynowych
![logo_tribotec-slovensko_color logo_tribotec-slovensko_color](https://tribotec.pl/wp-content/uploads/elementor/thumbs/logo_tribotec-slovensko_color-q4ixw0rexvud1i8stozccwfs92y203j4bxnxnz0aii.png)
![](https://tribotec.pl/wp-content/uploads/2021/05/Tribotec_ikona_web_mapka2.png)
2011
wielkość eksportu bezpośredniego po raz pierwszy przekroczyła jedną trzecią sprzedaży ogółem
2017
inwestycja we własną spawalnię i certyfikacja firmy w zakresie produkcji i dostaw części spawanych do pojazdów kolejowych
![](https://tribotec.pl/wp-content/uploads/2021/05/historie-2017-DSC01337.png)