TriboTec – Centralne Smarowanie
  • Produkty
    • Pompy centralnego smarowania
      • do systemów
      • jednoprzewodowych
        • SMO / SMG        ręczna
        • SAO / SAG         24V, 230V
        • SEO / SEG         400V
        • PAO / PAG        pneumatyczna
      • progresywnych
        • ZCA        ręczna
        • PMP        12V, 24V, 230V
        • ANC        pneumatyczna
        • UCF        400V, 500V
        • ACF        12V, 24V
        • VEG         400V, 500V
        • MMP        12V, 24V
        • ECLP        12V, 24V; kartuszowa
        • PCP          pneumatyczna, kartuszowa
        • Z1             400V, 500V
        • BEG-R     400V, 500V; beczkowa
        • PEO / PEG       400V
        • SEO / SEG        400V
        • BPO / BPG       pneumatyczna
      • dwuprzewodowych
        • DLM           ręczna
        • UCD           400V, 500V
        • Z2               400V, 500V
        • BEG-R        400V, 500V; beczkowa
        • stacja Z3    400V, 500V
      • wieloprzewodowych
        • VEG         400V, 500V,
        • MMP        12V, 24V
        • BEG-R     400V, 500V; beczkowa
      • dławieniowych
        • CRO        ręczna
        • CAO        24V, 230V
      • _ _ _ _ _ _ _ _
      • smarowe
      • olejowe
      • tłoczkowe
      • zębate
      • elektyczne
      • pneumatyczne
      • beczkowe
    • Dozowniki i rozdzielacze
      • do systemów
      • jednoprzewodowych
        • SKIE / SMIE       15 – 300 mm3
        • SKIB / SMIB       500 – 1000 mm3
        • SKID           10 – 160 mm3 – modułowy
        • CM / CL      16 – 130 mm3 – regulowany
        • SKIC            30 – 600 mm3 – M8x1
      • progresywnych
        • BVA               blokowy
        • PRX               sekcyjny
        • PRA / PRB    sekcyjny
        • PRG       o dużej wydajności
        • BVA       blokowy, nierdzewny
      • dwuprzewodowych
        • DLDA       1,5 cm3
        • DLDC       2,3 cm3
        • DLDD       5,0 cm3
        • DLDF       1,5 cm3
        • DLDG       2,0 cm3
        • DLDH       15 cm3
        • DLDT        3,0 cm3
        • DDB          2,0 cm3
        • DDC          4,0 cm3
        • ZH         2,0 cm3
        • ZVM      2,0 cm3, modułowy
      • dławieniowych
        • CKIE __ 0,1 – 51,2 cm3/min
    • Akcesoria
      • do systemów
      • jednoprzewodowych
        • Blok dozownika SRK
        • Filtr FLO | FLT
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Czujnik ciśnienia KTSB / KTSC
        • Elementy instalacji
      • progresywnych
        • Filtr FLO | FLT
        • Filtr smaru FLD
        • Elektrozawór smarowy SVG
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Szafa sterownicza SSML
        • Szafa sterownicza AP2
        • Sterownik pracy AP3
        • Sterownik pracy RJM
        • Pneumatyczny zawór UV 40
        • Elementy instalacji
      • dwuprzewodowych
        • Filtr smaru FLD
        • Końcowy czujnik ciśnienia DKS
        • Różnicowy czujnik ciśnienia DTS
        • Elektryczny rozdzielacz główny DPE
        • Hydrauliczny rozdzielacz główny DPT
        • Elektryczny zawór odcinający EUK
        • Elektryczny zawór kierunkowy EUV
        • Ręczny zawór odcinający RUK
        • Szafa sterownicza AD
        • Elementy instalacji
      • wieloprzewodowych
        • Filtr FLO / FLT
        • Filtr smaru FLD
        • Elektrozawór smarowy SVG
        • Szafa sterownicza SSML
        • Szafa sterownicza AP2
        • Sterownik pracy AP3
        • Sterownik pracy RJM
        • Elementy instalacji
      • dławieniowych
        • Blok dozownika CRK
        • Filtr FLO | FLT
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Elementy instalacji dławieniowych
      • – – – – – – – – –
      • Przewody smarowe
      • Złączki do systemów smarowania
      • Zawory do systemów smarowania
    • Sterowniki pracy
      • Szafa sterownicza AP2
      • Szafa sterownicza SSML
      • Sterownik pracy AP3
      • Szafa sterownicza AD
      • Sterownik pracy RJM
    • Mobilne pompy smarownicze
      • PMPP __ 230V
      • UCP ____ 230V, 400V; wózkowa
      • Z1P _____ 230V, 400V; solidna
      • Smarownice ręczne
        i pneumatyczne
    • System LubeTool
    • Smarownice jednopunktowe
      • SPE ___ bateryjna lub 24 V
      • ECLP __ elektryczna 12 lub 24 V
      • PCP ___ pneumatyczna, kartuszowa
    • Agregaty hydrauliczne
      • Agregat hydrauliczny 1
      • Agregat hydrauliczny 2
    • Technika smarownicza
    • Technika dozowania
  • Systemy
    • Systemy jednoprzewodowe
      • Pompy
        • SMO / SMG        ręczna
        • SAO / SAG         24V, 230V
        • SEO / SEG         400V
        • PAO / PAG        pneumatyczna
      • Dozowniki
        • SKIE / SMIE       15 – 300 mm3
        • SKIB / SMIB       500 – 1000 mm3
        • SKID           10 – 160 mm3 – modułowy
        • CM / CL      16 – 130 mm3 – regulowany
        • SKIC            30 – 600 mm3 – M8x1
      • Akcesoria
        • Blok dozownika SRK
        • Czujnik ciśnienia KTSB / KTSC
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Filtr FLO / FLT
        • Elementy instalacji
    • Systemy progresywne
      • Pompy
        • ZCA        ręczna
        • PMP        12V, 24V, 230V
        • ANC        pneumatyczna
        • UCF        400V, 500V
        • ACF        12V, 24V
        • VEG         400V, 500V
        • MMP        12V, 24V
        • ECLP        12V, 24V; kartuszowa
        • BEG-R     400V, 500V; beczkowa
        • PCP          pneumatyczna, kartuszowa
        • Z1             400V, 500V
        • SEO / SEG        400V
        • PEO / PEG       400V
        • BPO / BPG       pneumatyczna
      • Rozdzielacze
        • BVA               blokowy
        • PRX               sekcyjny
        • PRA / PRB    sekcyjny
        • PRG       o dużej wydajności
        • BVA       blokowy, nierdzewny
      • Akcesoria
        • Filtr smaru FLD
        • Filtr FLO / FLT
        • Elektrozawór smarowy SVG
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Szafa sterownicza SSML
        • Szafa sterownicza AP2
        • Sterownik pracy AP3
        • Sterownik pracy RJM
        • Pneumatyczny zawór UV 40
        • Elementy instalacji
    • Systemy dwuprzewodowe
      • Pompy
        • DLM | ręczna
        • UCD | 400V, 500V
        • Z2 | 400V, 500V
        • stacja Z3 | 400V, 500V
        • BEG-R | 400V, 500V; beczkowa
      • Dozowniki
        • DLDA | 1,5 cm3
        • DLDC | 2,3 cm3
        • DLDD | 5,0 cm3
        • DLDF | 1,5 cm3
        • DLDG | 2,0 cm3
        • DLDH | 15 cm3
        • DLDT | 3,0 cm3
        • DD | 2,0 – 4,0 cm3
        • Dozownik dwuprzewodowy DD
        • ZVM | 2,0 cm3, modułowy
        • ZH | 2,0 cm3
      • Akcesoria
        • Filtr smaru FLD
        • Końcowy czujnik ciśnienia DKS
        • Hydrauliczny rozdzielacz główny DPT
        • Różnicowy czujnik ciśnienia DTS
        • Elektryczny zawór odcinający EUK
        • Elektryczny rozdzielacz główny DPE
        • Elektryczny zawór kierunkowy EUV
        • Ręczny zawór odcinający RUK
        • Szafa sterownicza AD
        • Elementy instalacji
    • Systemy wieloprzewodowe
      • Pompy
        • VEG ____ 400V, 500V,
        • MMP ____ 12V, 24V
        • BEG-R __ 400V, 500V; beczkowa
      • Akcesoria
        • Filtr FLO / FLT
        • Filtr smaru FLD
        • Elektrozawór smarowy SVG
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Szafa sterownicza SSML
        • Szafa sterownicza AP2
        • Sterownik pracy AP3
        • Sterownik pracy RJM
        • Elementy instalacji
    • Systemy dławieniowe
      • Pompy
        • CRO | ręczna
        • CAO | 24V, 230V
      • Dozowniki
        • CKIE
      • Akcesoria
        • Blok dozownika CRK
        • Filtr FLO / FLT
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Elementy instalacji
    • System LubeTool
    • Systemy natryskowe
      • zębników
      • obrzeży kół suwnic MJ-01
      • łańcuchów
    • Systemy obiegowe
      (smarowanie i chłodzenie)
      • Obiegowe agregaty konsolowe
      • Obiegowe agregaty ze zbiornikiem
  • Serwis
  • Galeria
  • Blog
  • O Firmie
    • Profil firmy
    • Historia
    • Polityka Jakości
    • Referencje
    • Do pobrania
    • Publikacje
      • Systemy jednoprzewodowe – artykuł
      • Systemy dwuprzewodowe – artykuł
      • Systemy wieloprzewodowe – artykuł
      • Systemy progresywne – artykuł
      • Smarowanie rusztów – artykuł
  • Kontakt
    • Dane firmy
    • Formularz kontaktowy
  •   | 
  • @
  • |  
  •  717 575 600
  •  | 
4 marca, 2024 przez

Jak wygląda montaż układu centralnego smarowania?

Jak wygląda montaż układu centralnego smarowania?
4 marca, 2024 przez

Centralne systemy smarowania odgrywają obecnie kluczową rolę w utrzymaniu wysokiej efektywności i niezawodności maszyn oraz urządzeń. Montaż takiego systemu jest procesem wymagającym nie tylko odpowiedniej wiedzy technicznej, ale także precyzji i uwagi na każdym etapie realizacji. W tym artykule przyjrzymy się, jak wygląda montaż układu centralnego smarowania, omawiając jego kluczowe etapy i zwracając uwagę na najważniejsze aspekty, które należy wziąć pod uwagę. Zachęcamy do lektury.

Planowanie i projektowanie systemu

Każdy proces montażu układu centralnego smarowania rozpoczyna się od dokładnego planowania i projektowania systemu. Na tym etapie, bardzo ważne jest zrozumienie specyfiki pracy danego zespołu maszynowego oraz identyfikacja ważnych punktów, które wymagają regularnego smarowania. Należy dokładnie określić typ systemu smarowania (np. smarowanie olejowe, smarowanie smarem), dobór odpowiedniego medium smarnego oraz zaplanowanie trasy przewodów smarowniczych tak, aby zapewnić optymalny dostęp do wszystkich, niezbędnych punktów smarowania. Ważne jest także uwzględnienie możliwości rozbudowy systemu w przyszłości oraz zapewnienie łatwego dostępu do elementów wymagających regularnej obsługi czy kontroli.

Dobór komponentów systemu

Kolejnym krokiem jest dobór odpowiednich komponentów systemu. Na rynku dostępne są różnorodne rozwiązania, w tym pompy smarownicze, dystrybutory smaru, przewody i złączki, które muszą być dobrane z uwzględnieniem specyficznych wymagań aplikacji. Ważne jest, aby wybierać produkty wysokiej jakości od renomowanych producentów, takich jak nasze, co gwarantuje długoterminowe niezawodne i efektywne działanie systemu. Wybór pompy smarowniczej powinien być dostosowany do rodzaju i ilości medium smarnego, jak również do wymaganej częstotliwości i precyzji dozowania. Równie istotne jest zastosowanie odpowiednich filtrów, które zapewnią ochronę przed zanieczyszczeniami i przedłużą żywotność całego systemu.

Montaż komponentów i układania przewodów

Po doborze odpowiednich komponentów, następuje etap montażu. Rozpoczyna się on od instalacji centralnej jednostki smarującej, czyli pompy wraz z zasobnikiem smaru. Następnie, zgodnie z wcześniej zaplanowaną trasą, układane są przewody smarownicze, które łączą pompę z poszczególnymi punktami smarowania. Ważne jest, aby przewody były układane w taki sposób, aby unikać ostrej zmiany kierunków czy zbyt dużych naprężeń, co mogłoby prowadzić do ich uszkodzenia. Montaż dystrybutorów smaru w odpowiednich lokalizacjach jest kolejnym krokiem, który wymaga precyzji, aby zapewnić równomierny rozdział smaru do wszystkich punktów smarowania.

Testowanie i uruchomienie systemu

Po zakończeniu montażu, niezbędne jest dokładne testowanie systemu. Celem tej fazy jest upewnienie się, że wszystkie elementy są prawidłowo zamontowane, a system działa zgodnie z założeniami. Testowanie obejmuje sprawdzenie szczelności połączeń, ocenę pracy pompy i dystrybutorów, jak również weryfikację, czy smar dociera do wszystkich punktów smarowania. Dopiero po pozytywnym przejściu tych testów, system może zostać oficjalnie uruchomiony. Warto również przeprowadzić szkolenie personelu z obsługi i konserwacji nowo zainstalowanego systemu, aby zapewnić jego prawidłowe funkcjonowanie w przyszłości.

Podsumowanie

Montaż układu centralnego smarowania jest procesem, który wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale również dokładności i uwagi do detalu. Prawidłowo zaprojektowany i zainstalowany system gwarantuje efektywną pracę maszyn, zmniejsza ryzyko awarii i przyczynia się do wydłużenia ich żywotności. Dzięki centralizacji procesu smarowania, możliwe jest również znaczące obniżenie kosztów eksploatacyjnych i zwiększenie ogólnej efektywności produkcji. Warto więc poświęcić odpowiedni czas i zasoby na etapie planowania i montażu, aby cieszyć się korzyściami płynącymi z profesjonalnie wykonanego systemu smarowania przez wiele lat.

Poprzedni artykułCzym się kierować przy wyborze precyzyjnego dozownika oleju?czym-sie-kierowac-przy-wyborze-precyzyjnego-dozownika-oleju

Ostatnie wpisy

Jak wygląda montaż układu centralnego smarowania?4 marca, 2024
Czym się kierować przy wyborze precyzyjnego dozownika oleju?9 lutego, 2024
Czym muszą się charakteryzować pompy centralnego smarowania?26 stycznia, 2024

Systemy Centralnego Smarowania

Technika Dozowania

Technika Kolejowa

 

Projektowanie • Produkcja • Sprzedaż • Montaż • Serwis

Menu
  • Produkty
  • Systemy
  • Galeria
  • O firmie
  • Blog
  • Kontakt

Najważniejsze linki

  • Pompy centralnego smarowania
  • Systemy progresywne
  • Systemy jednoprzewodowe
  • Dozowniki centralnego smarowania
  • Mobilne pompy smarownicze
  • Polityka cookies

Kontakt

TriboTec Polska Sp. z o.o.
ul. Główna 27, 51-180 Krzyżanowice
tel. +48 71 7575 600 fax +48 71 7575 601 e-mail: tribotec@tribotec.pl

© 2023 All rights reserved

Linkedin Youtube