TriboTec – Centralne Smarowanie
  • Produkty
    • Pompy centralnego smarowania
      • do systemów
      • jednoprzewodowych
        • SMO / SMG        ręczna
        • SAO / SAG         24V, 230V
        • SEO / SEG         400V
        • PAO / PAG        pneumatyczna
      • progresywnych
        • ZCA        ręczna
        • PMP        12V, 24V, 230V
        • ANC        pneumatyczna
        • UCF        400V, 500V
        • ACF        12V, 24V
        • VEG         400V, 500V
        • MMP        12V, 24V
        • ECLP        12V, 24V; kartuszowa
        • PCP          pneumatyczna, kartuszowa
        • Z1             400V, 500V
        • BEG-R     400V, 500V; beczkowa
        • PEO / PEG       400V
        • SEO / SEG        400V
        • BPO / BPG       pneumatyczna
      • dwuprzewodowych
        • DLM           ręczna
        • UCD           400V, 500V
        • Z2               400V, 500V
        • BEG-R        400V, 500V; beczkowa
        • stacja Z3    400V, 500V
      • wieloprzewodowych
        • VEG         400V, 500V,
        • MMP        12V, 24V
        • BEG-R     400V, 500V; beczkowa
      • dławieniowych
        • CRO        ręczna
        • CAO        24V, 230V
      • _ _ _ _ _ _ _ _
      • smarowe
      • olejowe
      • tłoczkowe
      • zębate
      • elektyczne
      • pneumatyczne
      • beczkowe
    • Dozowniki i rozdzielacze
      • do systemów
      • jednoprzewodowych
        • SKIE / SMIE       15 – 300 mm3
        • SKIB / SMIB       500 – 1000 mm3
        • SKID           10 – 160 mm3 – modułowy
        • CM / CL      16 – 130 mm3 – regulowany
        • SKIC            30 – 600 mm3 – M8x1
      • progresywnych
        • BVA               blokowy
        • PRX               sekcyjny
        • PRA / PRB    sekcyjny
        • PRG       o dużej wydajności
        • BVA       blokowy, nierdzewny
      • dwuprzewodowych
        • DLDA       1,5 cm3
        • DLDC       2,3 cm3
        • DLDD       5,0 cm3
        • DLDF       1,5 cm3
        • DLDG       2,0 cm3
        • DLDH       15 cm3
        • DLDT        3,0 cm3
        • DDB          2,0 cm3
        • DDC          4,0 cm3
        • ZH         2,0 cm3
        • ZVM      2,0 cm3, modułowy
      • dławieniowych
        • CKIE __ 0,1 – 51,2 cm3/min
    • Akcesoria
      • do systemów
      • jednoprzewodowych
        • Blok dozownika SRK
        • Filtr FLO | FLT
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Czujnik ciśnienia KTSB / KTSC
        • Elementy instalacji
      • progresywnych
        • Filtr FLO | FLT
        • Filtr smaru FLD
        • Elektrozawór smarowy SVG
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Szafa sterownicza SSML
        • Szafa sterownicza AP2
        • Sterownik pracy AP3
        • Sterownik pracy RJM
        • Pneumatyczny zawór UV 40
        • Elementy instalacji
      • dwuprzewodowych
        • Filtr smaru FLD
        • Końcowy czujnik ciśnienia DKS
        • Różnicowy czujnik ciśnienia DTS
        • Elektryczny rozdzielacz główny DPE
        • Hydrauliczny rozdzielacz główny DPT
        • Elektryczny zawór odcinający EUK
        • Elektryczny zawór kierunkowy EUV
        • Ręczny zawór odcinający RUK
        • Szafa sterownicza AD
        • Elementy instalacji
      • wieloprzewodowych
        • Filtr FLO / FLT
        • Filtr smaru FLD
        • Elektrozawór smarowy SVG
        • Szafa sterownicza SSML
        • Szafa sterownicza AP2
        • Sterownik pracy AP3
        • Sterownik pracy RJM
        • Elementy instalacji
      • dławieniowych
        • Blok dozownika CRK
        • Filtr FLO | FLT
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Elementy instalacji dławieniowych
      • – – – – – – – – –
      • Przewody smarowe
      • Złączki do systemów smarowania
      • Zawory do systemów smarowania
    • Sterowniki pracy
      • Szafa sterownicza AP2
      • Szafa sterownicza SSML
      • Sterownik pracy AP3
      • Szafa sterownicza AD
      • Sterownik pracy RJM
    • Mobilne pompy smarownicze
      • PMPP __ 230V
      • UCP ____ 230V, 400V; wózkowa
      • Z1P _____ 230V, 400V; solidna
      • Smarownice ręczne
        i pneumatyczne
    • System LubeTool
    • Smarownice jednopunktowe
      • SPE ___ bateryjna lub 24 V
      • ECLP __ elektryczna 12 lub 24 V
      • PCP ___ pneumatyczna, kartuszowa
    • Agregaty hydrauliczne
      • Agregat hydrauliczny 1
      • Agregat hydrauliczny 2
    • Technika smarownicza
    • Technika dozowania
  • Systemy
    • Systemy jednoprzewodowe
      • Pompy
        • SMO / SMG        ręczna
        • SAO / SAG         24V, 230V
        • SEO / SEG         400V
        • PAO / PAG        pneumatyczna
      • Dozowniki
        • SKIE / SMIE       15 – 300 mm3
        • SKIB / SMIB       500 – 1000 mm3
        • SKID           10 – 160 mm3 – modułowy
        • CM / CL      16 – 130 mm3 – regulowany
        • SKIC            30 – 600 mm3 – M8x1
      • Akcesoria
        • Blok dozownika SRK
        • Czujnik ciśnienia KTSB / KTSC
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Filtr FLO / FLT
        • Elementy instalacji
    • Systemy progresywne
      • Pompy
        • ZCA        ręczna
        • PMP        12V, 24V, 230V
        • ANC        pneumatyczna
        • UCF        400V, 500V
        • ACF        12V, 24V
        • VEG         400V, 500V
        • MMP        12V, 24V
        • ECLP        12V, 24V; kartuszowa
        • BEG-R     400V, 500V; beczkowa
        • PCP          pneumatyczna, kartuszowa
        • Z1             400V, 500V
        • SEO / SEG        400V
        • PEO / PEG       400V
        • BPO / BPG       pneumatyczna
      • Rozdzielacze
        • BVA               blokowy
        • PRX               sekcyjny
        • PRA / PRB    sekcyjny
        • PRG       o dużej wydajności
        • BVA       blokowy, nierdzewny
      • Akcesoria
        • Filtr smaru FLD
        • Filtr FLO / FLT
        • Elektrozawór smarowy SVG
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Szafa sterownicza SSML
        • Szafa sterownicza AP2
        • Sterownik pracy AP3
        • Sterownik pracy RJM
        • Pneumatyczny zawór UV 40
        • Elementy instalacji
    • Systemy dwuprzewodowe
      • Pompy
        • DLM | ręczna
        • UCD | 400V, 500V
        • Z2 | 400V, 500V
        • stacja Z3 | 400V, 500V
        • BEG-R | 400V, 500V; beczkowa
      • Dozowniki
        • DLDA | 1,5 cm3
        • DLDC | 2,3 cm3
        • DLDD | 5,0 cm3
        • DLDF | 1,5 cm3
        • DLDG | 2,0 cm3
        • DLDH | 15 cm3
        • DLDT | 3,0 cm3
        • DD | 2,0 – 4,0 cm3
        • Dozownik dwuprzewodowy DD
        • ZVM | 2,0 cm3, modułowy
        • ZH | 2,0 cm3
      • Akcesoria
        • Filtr smaru FLD
        • Końcowy czujnik ciśnienia DKS
        • Hydrauliczny rozdzielacz główny DPT
        • Różnicowy czujnik ciśnienia DTS
        • Elektryczny zawór odcinający EUK
        • Elektryczny rozdzielacz główny DPE
        • Elektryczny zawór kierunkowy EUV
        • Ręczny zawór odcinający RUK
        • Szafa sterownicza AD
        • Elementy instalacji
    • Systemy wieloprzewodowe
      • Pompy
        • VEG ____ 400V, 500V,
        • MMP ____ 12V, 24V
        • BEG-R __ 400V, 500V; beczkowa
      • Akcesoria
        • Filtr FLO / FLT
        • Filtr smaru FLD
        • Elektrozawór smarowy SVG
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Szafa sterownicza SSML
        • Szafa sterownicza AP2
        • Sterownik pracy AP3
        • Sterownik pracy RJM
        • Elementy instalacji
    • Systemy dławieniowe
      • Pompy
        • CRO | ręczna
        • CAO | 24V, 230V
      • Dozowniki
        • CKIE
      • Akcesoria
        • Blok dozownika CRK
        • Filtr FLO / FLT
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Elementy instalacji
    • System LubeTool
    • Systemy natryskowe
      • zębników
      • obrzeży kół suwnic MJ-01
      • łańcuchów
    • Systemy obiegowe
      (smarowanie i chłodzenie)
      • Obiegowe agregaty konsolowe
      • Obiegowe agregaty ze zbiornikiem
  • Serwis
  • Galeria
  • Blog
  • O Firmie
    • Profil firmy
    • Historia
    • Polityka Jakości
    • Referencje
    • Do pobrania
    • Publikacje
      • Systemy jednoprzewodowe – artykuł
      • Systemy dwuprzewodowe – artykuł
      • Systemy wieloprzewodowe – artykuł
      • Systemy progresywne – artykuł
      • Smarowanie rusztów – artykuł
  • Kontakt
    • Dane firmy
    • Formularz kontaktowy
  •   | 
  • @
  • |  
  •  717 575 600
  •  | 
17 sierpnia, 2023 przez

Jakie wyróżniamy systemy centralnego smarowania?

Jakie wyróżniamy systemy centralnego smarowania?
17 sierpnia, 2023 przez

Układy centralnego smarowania to ważne elementy wyposażenia wielu maszyn i urządzeń. Pomagają optymalizować ich pracę, zapewniając odpowiedni poślizg poszczególnym częściom. Dzięki temu można uniknąć niechcianych awarii, wynikających, np. z niedostatecznej ilości smaru w konkretnych miejscach. Jakie wyróżniamy rodzaje systemów centralnego smarowania? Zachęcamy do lektury!

Systemy centralnego smarowania – co je wyróżnia?

Centralne smarowanie to system zaprojektowany specjalnie po to, aby dostarczać odpowiednie ilości smaru do różnych części maszyny lub urządzenia, w regularnych odstępach czasu. Jego celem jest zapewnienie optymalnej pracy maszyny, zmniejszenie tarcia, ograniczenie zużycia sprzętu i przedłużenie jego żywotności.

Systemy centralnego smarowania składają się z centralnej jednostki smarującej, która pompuje smar przez sieć rurociągów bezpośrednio do punktów smarowania na maszynie. Ta jednostka może być sterowana ręcznie lub automatycznie, z użyciem zegarów, sensorów temperatury czy ciśnienia, które uruchamiają cykl smarowania na podstawie zaprogramowanych parametrów.

Rodzaje systemów smarowania

Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze rodzaje systemów smarowania

  1. Systemy jednoliniowe

Systemy jednoliniowe, jak sama nazwa wskazuje, składają się z jednej głównej linii przesyłowej, przez którą smar jest transportowany do wszystkich punktów smarowania. Cechują się prostotą konstrukcji i łatwością instalacji. Dozowniki smaru w systemie jednoliniowym działają niezależnie, co oznacza, że każdy z nich może dostarczać smar do punktu smarowania w różnym tempie. 

  1. Systemy dwuliniowe

Systemy dwuliniowe składają się z dwóch, głównych linii przesyłowych, które są zwykle wykorzystywane na zmianę, aby zapewnić ciągły przepływ smaru. Są one stosowane zwykle w dużych instalacjach przemysłowych, gdzie są wymagane duże odległości przesyłowe i wysokie ciśnienie. Smar dostarczany jest do punktów smarowania przez podwójne przewody. Systemy dwuliniowe są niezawodne, ponieważ awaria jednej linii nie wpływa na działanie drugiej.

  1. Systemy progresywne

W systemach progresywnych smar jest dostarczany do punktów smarowania za pomocą serii przewodów. Każdy z nich dostarcza precyzyjną ilość smaru do następnego, znajdującego się w tym systemie. Jeśli którykolwiek z punktów smarowania jest zablokowany, cały system przestaje pracować. Dzięki temu można szybko wykryć i rozwiązać problem. Systemy progresywne są doskonałe dla średnich i dużych maszyn, które wymagają precyzyjnego dawkowania smaru w wielu punktach smarowania.

  1. Systemy impulsywne

Systemy impulsywne, znane również jako systemy ograniczonej przepustowości, używają impulsów ciśnienia do dostarczania smaru do punktów smarowania. Są one zaprojektowane tak, aby dostarczyć maź tylko wtedy, gdy jest to potrzebna, na przykład podczas startu maszyny lub po określonym czasie pracy. Dzięki temu systemy impulsywne są energooszczędne i pozwalają na maksymalną kontrolę nad procesem smarowania.

  1. Systemy natryskowe

Systemy natryskowe stosują technikę natryskiwania smaru pod ciśnieniem bezpośrednio na powierzchnie, które wymagają smarowania, takie jak łańcuchy, przekładnie czy wały.

Podsumowanie  

Systemy centralnego smarowania stanowią kluczowy element w optymalizacji wydajności i przedłużaniu żywotności maszyn i urządzeń mechanicznych. Różne typy systemów smarowania, takie jak jednoliniowe, dwuliniowe, progresywne, impulsywne i natryskowe, mają swoje unikalne cechy i zastosowania. Wybór odpowiedniego systemu zależy od wielu czynników, takich jak rozmiar i typ maszyny, odległość do punktów smarowania, wymagane ciśnienie, a także specyficzne wymagania dotyczące smarowania.

Poprzedni artykułJak odpowietrzyć układ centralnego smarowania? Następny artykuł Zalety przewodów miedzianych w kontekście działania układu smarowaniazalety-przewodow-miedzianych-w-kontekscie-ukladow-smarowania

Ostatnie wpisy

Jak wygląda montaż układu centralnego smarowania?4 marca, 2024
Czym się kierować przy wyborze precyzyjnego dozownika oleju?9 lutego, 2024
Czym muszą się charakteryzować pompy centralnego smarowania?26 stycznia, 2024

Systemy Centralnego Smarowania

Technika Dozowania

Technika Kolejowa

 

Projektowanie • Produkcja • Sprzedaż • Montaż • Serwis

Menu
  • Produkty
  • Systemy
  • Galeria
  • O firmie
  • Blog
  • Kontakt

Najważniejsze linki

  • Pompy centralnego smarowania
  • Systemy progresywne
  • Systemy jednoprzewodowe
  • Dozowniki centralnego smarowania
  • Mobilne pompy smarownicze
  • Polityka cookies

Kontakt

TriboTec Polska Sp. z o.o.
ul. Główna 27, 51-180 Krzyżanowice
tel. +48 71 7575 600 fax +48 71 7575 601 e-mail: tribotec@tribotec.pl

© 2023 All rights reserved

Linkedin Youtube