TriboTec – Centralne Smarowanie
  • Produkty
    • Pompy centralnego smarowania
      • do systemów
      • jednoprzewodowych
        • SMO / SMG        ręczna
        • SAO / SAG         24V, 230V
        • SEO / SEG         400V
        • PAO / PAG        pneumatyczna
      • progresywnych
        • ZCA        ręczna
        • PMP        12V, 24V, 230V
        • ANC        pneumatyczna
        • UCF        400V, 500V
        • ACF        12V, 24V
        • VEG         400V, 500V
        • MMP        12V, 24V
        • ECLP        12V, 24V; kartuszowa
        • PCP          pneumatyczna, kartuszowa
        • Z1             400V, 500V
        • BEG-R     400V, 500V; beczkowa
        • PEO / PEG       400V
        • SEO / SEG        400V
        • BPO / BPG       pneumatyczna
      • dwuprzewodowych
        • DLM           ręczna
        • UCD           400V, 500V
        • Z2               400V, 500V
        • BEG-R        400V, 500V; beczkowa
        • stacja Z3    400V, 500V
      • wieloprzewodowych
        • VEG         400V, 500V,
        • MMP        12V, 24V
        • BEG-R     400V, 500V; beczkowa
      • dławieniowych
        • CRO        ręczna
        • CAO        24V, 230V
      • _ _ _ _ _ _ _ _
      • smarowe
      • olejowe
      • tłoczkowe
      • zębate
      • elektyczne
      • pneumatyczne
      • beczkowe
    • Dozowniki i rozdzielacze
      • do systemów
      • jednoprzewodowych
        • SKIE / SMIE       15 – 300 mm3
        • SKIB / SMIB       500 – 1000 mm3
        • SKID           10 – 160 mm3 – modułowy
        • CM / CL      16 – 130 mm3 – regulowany
        • SKIC            30 – 600 mm3 – M8x1
      • progresywnych
        • BVA               blokowy
        • PRX               sekcyjny
        • PRA / PRB    sekcyjny
        • PRG       o dużej wydajności
        • BVA       blokowy, nierdzewny
      • dwuprzewodowych
        • DLDA       1,5 cm3
        • DLDC       2,3 cm3
        • DLDD       5,0 cm3
        • DLDF       1,5 cm3
        • DLDG       2,0 cm3
        • DLDH       15 cm3
        • DLDT        3,0 cm3
        • DDB          2,0 cm3
        • DDC          4,0 cm3
        • ZH         2,0 cm3
        • ZVM      2,0 cm3, modułowy
      • dławieniowych
        • CKIE __ 0,1 – 51,2 cm3/min
    • Akcesoria
      • do systemów
      • jednoprzewodowych
        • Blok dozownika SRK
        • Filtr FLO | FLT
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Czujnik ciśnienia KTSB / KTSC
        • Elementy instalacji
      • progresywnych
        • Filtr FLO | FLT
        • Filtr smaru FLD
        • Elektrozawór smarowy SVG
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Szafa sterownicza SSML
        • Szafa sterownicza AP2
        • Sterownik pracy AP3
        • Sterownik pracy RJM
        • Pneumatyczny zawór UV 40
        • Elementy instalacji
      • dwuprzewodowych
        • Filtr smaru FLD
        • Końcowy czujnik ciśnienia DKS
        • Różnicowy czujnik ciśnienia DTS
        • Elektryczny rozdzielacz główny DPE
        • Hydrauliczny rozdzielacz główny DPT
        • Elektryczny zawór odcinający EUK
        • Elektryczny zawór kierunkowy EUV
        • Ręczny zawór odcinający RUK
        • Szafa sterownicza AD
        • Elementy instalacji
      • wieloprzewodowych
        • Filtr FLO / FLT
        • Filtr smaru FLD
        • Elektrozawór smarowy SVG
        • Szafa sterownicza SSML
        • Szafa sterownicza AP2
        • Sterownik pracy AP3
        • Sterownik pracy RJM
        • Elementy instalacji
      • dławieniowych
        • Blok dozownika CRK
        • Filtr FLO | FLT
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Elementy instalacji dławieniowych
      • – – – – – – – – –
      • Przewody smarowe
      • Złączki do systemów smarowania
      • Zawory do systemów smarowania
    • Sterowniki pracy
      • Szafa sterownicza AP2
      • Szafa sterownicza SSML
      • Sterownik pracy AP3
      • Szafa sterownicza AD
      • Sterownik pracy RJM
    • Mobilne pompy smarownicze
      • PMPP __ 230V
      • UCP ____ 230V, 400V; wózkowa
      • Z1P _____ 230V, 400V; solidna
      • Smarownice ręczne
        i pneumatyczne
    • System LubeTool
    • Smarownice jednopunktowe
      • SPE ___ bateryjna lub 24 V
      • ECLP __ elektryczna 12 lub 24 V
      • PCP ___ pneumatyczna, kartuszowa
    • Agregaty hydrauliczne
      • Agregat hydrauliczny 1
      • Agregat hydrauliczny 2
    • Technika smarownicza
    • Technika dozowania
  • Systemy
    • Systemy jednoprzewodowe
      • Pompy
        • SMO / SMG        ręczna
        • SAO / SAG         24V, 230V
        • SEO / SEG         400V
        • PAO / PAG        pneumatyczna
      • Dozowniki
        • SKIE / SMIE       15 – 300 mm3
        • SKIB / SMIB       500 – 1000 mm3
        • SKID           10 – 160 mm3 – modułowy
        • CM / CL      16 – 130 mm3 – regulowany
        • SKIC            30 – 600 mm3 – M8x1
      • Akcesoria
        • Blok dozownika SRK
        • Czujnik ciśnienia KTSB / KTSC
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Filtr FLO / FLT
        • Elementy instalacji
    • Systemy progresywne
      • Pompy
        • ZCA        ręczna
        • PMP        12V, 24V, 230V
        • ANC        pneumatyczna
        • UCF        400V, 500V
        • ACF        12V, 24V
        • VEG         400V, 500V
        • MMP        12V, 24V
        • ECLP        12V, 24V; kartuszowa
        • BEG-R     400V, 500V; beczkowa
        • PCP          pneumatyczna, kartuszowa
        • Z1             400V, 500V
        • SEO / SEG        400V
        • PEO / PEG       400V
        • BPO / BPG       pneumatyczna
      • Rozdzielacze
        • BVA               blokowy
        • PRX               sekcyjny
        • PRA / PRB    sekcyjny
        • PRG       o dużej wydajności
        • BVA       blokowy, nierdzewny
      • Akcesoria
        • Filtr smaru FLD
        • Filtr FLO / FLT
        • Elektrozawór smarowy SVG
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Szafa sterownicza SSML
        • Szafa sterownicza AP2
        • Sterownik pracy AP3
        • Sterownik pracy RJM
        • Pneumatyczny zawór UV 40
        • Elementy instalacji
    • Systemy dwuprzewodowe
      • Pompy
        • DLM | ręczna
        • UCD | 400V, 500V
        • Z2 | 400V, 500V
        • stacja Z3 | 400V, 500V
        • BEG-R | 400V, 500V; beczkowa
      • Dozowniki
        • DLDA | 1,5 cm3
        • DLDC | 2,3 cm3
        • DLDD | 5,0 cm3
        • DLDF | 1,5 cm3
        • DLDG | 2,0 cm3
        • DLDH | 15 cm3
        • DLDT | 3,0 cm3
        • DD | 2,0 – 4,0 cm3
        • Dozownik dwuprzewodowy DD
        • ZVM | 2,0 cm3, modułowy
        • ZH | 2,0 cm3
      • Akcesoria
        • Filtr smaru FLD
        • Końcowy czujnik ciśnienia DKS
        • Hydrauliczny rozdzielacz główny DPT
        • Różnicowy czujnik ciśnienia DTS
        • Elektryczny zawór odcinający EUK
        • Elektryczny rozdzielacz główny DPE
        • Elektryczny zawór kierunkowy EUV
        • Ręczny zawór odcinający RUK
        • Szafa sterownicza AD
        • Elementy instalacji
    • Systemy wieloprzewodowe
      • Pompy
        • VEG ____ 400V, 500V,
        • MMP ____ 12V, 24V
        • BEG-R __ 400V, 500V; beczkowa
      • Akcesoria
        • Filtr FLO / FLT
        • Filtr smaru FLD
        • Elektrozawór smarowy SVG
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Szafa sterownicza SSML
        • Szafa sterownicza AP2
        • Sterownik pracy AP3
        • Sterownik pracy RJM
        • Elementy instalacji
    • Systemy dławieniowe
      • Pompy
        • CRO | ręczna
        • CAO | 24V, 230V
      • Dozowniki
        • CKIE
      • Akcesoria
        • Blok dozownika CRK
        • Filtr FLO / FLT
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Elementy instalacji
    • System LubeTool
    • Systemy natryskowe
      • zębników
      • obrzeży kół suwnic MJ-01
      • łańcuchów
    • Systemy obiegowe
      (smarowanie i chłodzenie)
      • Obiegowe agregaty konsolowe
      • Obiegowe agregaty ze zbiornikiem
  • Serwis
  • Galeria
  • Blog
  • O Firmie
    • Profil firmy
    • Historia
    • Polityka Jakości
    • Referencje
    • Do pobrania
    • Publikacje
      • Systemy jednoprzewodowe – artykuł
      • Systemy dwuprzewodowe – artykuł
      • Systemy wieloprzewodowe – artykuł
      • Systemy progresywne – artykuł
      • Smarowanie rusztów – artykuł
  • Kontakt
    • Dane firmy
    • Formularz kontaktowy
  •   | 
  • @
  • |  
  •  717 575 600
  •  | 
7 listopada, 2023 przez

W jakich branżach sprawdzą się systemy centralnego smarowania?

W jakich branżach sprawdzą się systemy centralnego smarowania?
7 listopada, 2023 przez

Systemy centralnego smarowania są ważnym elementem zachowania efektywności operacyjnej i przedłużenia żywotności maszyn oraz urządzeń przemysłowych. Przeznaczone do automatycznego dostarczania właściwej ilości środka smarnego do wielu punktów smarowania w obrębie maszyny, urządzenia czy pojazdu, odgrywają one istotną rolę w utrzymaniu ruchu oraz zapewnieniu ciągłości pracy. W jakich branżach sprawdzą się najlepiej? Zachęcamy do lektury!

Podstawowe zalety układów centralnego smarowania

Centralne systemy smarowania oferują szereg korzyści, które znacząco wpływają na poprawę efektywności oraz niezawodności pracy maszyn i urządzeń. Pierwszą i jedną z najważniejszych zalet jest automatyzacja procesu smarowania. Dzięki niej eliminuje się potrzebę ręcznej interwencji, co nie tylko oszczędza czas pracowników, ale również zwiększa bezpieczeństwo, ograniczając ich ekspozycję na potencjalnie niebezpieczne warunki pracy.

Drugą, istotną zaletą jest zapewnienie stałego dopływu środka smarnego w optymalnych ilościach, dzięki czemu każdy mechanizm może płynnie i bez przeszkód funkcjonować. Precyzyjna kontrola nad procesem smarowania minimalizuje ryzyko nadmiernego lub niewystarczającego smarowania, które mogłoby prowadzić do przyspieszonego zużycia części bądź awarii.

Systemy centralnego smarowania – w różnych w branżach

Poniżej omawiamy kilka branż, w których systemy centralnego smarowania świetnie się sprawdzają.

  • Przemysł ciężki

W przemyśle ciężkim, takim jak hutnictwo, kopalnictwo czy produkcja cementu, maszyny są poddawane działaniu ekstremalnych sił i często pracują w warunkach wysokiego zapylenia i zabrudzenia. Systemy centralnego smarowania zapewniają, że każdy punkt wymagający smarowania jest systematycznie i równomiernie zaopatrywany w środek smarny, co jest kluczowe dla zachowania ciągłości pracy i minimalizacji ryzyka awarii.

  • Motoryzacja

Systemy centralnego smarowania odgrywają zasadniczą rolę w branży motoryzacyjnej, przyczyniając się do podniesienia wydajności produkcji oraz jakości pojazdów. W aspekcie produkcji, centralne systemy smarowania są stosowane do automatycznego i precyzyjnego dostarczania środka smarnego do maszyn i urządzeń, co jest niezbędne dla zapewnienia ich sprawnej pracy i minimalizacji czasu przestoju.

  • Branża budowlana

Centralne systemy smarowania znajdują istotne zastosowanie w branży budowlanej, która charakteryzuje się intensywnym wykorzystaniem ciężkiego sprzętu poddawanego ciągłym i silnym obciążeniom. W środowisku budowlanym maszyny, takie jak koparki, ładowarki, walce czy dźwigi muszą pracować wydajnie i bez zakłóceń, często w trudnych warunkach terenowych i atmosferycznych.

Automatyczne systemy smarowania w tych maszynach zapewniają ciągły dopływ środka smarnego do punktów smarnych, co jest niezbędne dla zachowania ruchomości mechanizmów, zabezpieczenia przed korozją i przedłużenia żywotności elementów.

  • Rolnictwo

System centralnego smarowania w przemyśle rolniczym stanowi kluczowy element efektywnego zarządzania parkiem maszynowym, który składa się z rozmaitych urządzeń takich jak traktory, kombajny, maszyny do siewu, opryskiwacze czy prasy rolujące. Wykorzystanie tych systemów smarowania przynosi znaczące korzyści, które bezpośrednio wpływają na zwiększenie wydajności pracy, obniżenie kosztów operacyjnych oraz podniesienie niezawodności sprzętu.

Podsumowanie

Systemy, czy też układy centralnego smarowania są innowacyjnym rozwiązaniem, przynoszącym znaczące korzyści w wielu sektorach przemysłu. Branże, takie jak motoryzacyjna, budowlana, rolnicza, a także przemysł ciężki, są obszarami, w których zastosowanie centralnych systemów smarowania może przyczynić się do znacznego wzrostu efektywności, niezawodności oraz ekonomiczności działania. 

Poprzedni artykułZalety przewodów miedzianych w kontekście działania układu smarowaniazalety-przewodow-miedzianych-w-kontekscie-ukladow-smarowaniaNastępny artykuł Smarowanie narzędzi skrawających - dlaczego ma tak duże znaczenie?smarowanie-narzedzi-skrawajacych-dlaczego-ma-tak-duze-znaczenie

Ostatnie wpisy

Jak wygląda montaż układu centralnego smarowania?4 marca, 2024
Czym się kierować przy wyborze precyzyjnego dozownika oleju?9 lutego, 2024
Czym muszą się charakteryzować pompy centralnego smarowania?26 stycznia, 2024

Systemy Centralnego Smarowania

Technika Dozowania

Technika Kolejowa

 

Projektowanie • Produkcja • Sprzedaż • Montaż • Serwis

Menu
  • Produkty
  • Systemy
  • Galeria
  • O firmie
  • Blog
  • Kontakt

Najważniejsze linki

  • Pompy centralnego smarowania
  • Systemy progresywne
  • Systemy jednoprzewodowe
  • Dozowniki centralnego smarowania
  • Mobilne pompy smarownicze
  • Polityka cookies

Kontakt

TriboTec Polska Sp. z o.o.
ul. Główna 27, 51-180 Krzyżanowice
tel. +48 71 7575 600 fax +48 71 7575 601 e-mail: tribotec@tribotec.pl

© 2023 All rights reserved

Linkedin Youtube