TriboTec – Centralne Smarowanie
  • Produkty
    • Pompy centralnego smarowania
      • do systemów
      • jednoprzewodowych
        • SMO / SMG        ręczna
        • SAO / SAG         24V, 230V
        • SEO / SEG         400V
        • PAO / PAG        pneumatyczna
      • progresywnych
        • ZCA        ręczna
        • PMP        12V, 24V, 230V
        • ANC        pneumatyczna
        • UCF        400V, 500V
        • ACF        12V, 24V
        • VEG         400V, 500V
        • MMP        12V, 24V
        • ECLP        12V, 24V; kartuszowa
        • PCP          pneumatyczna, kartuszowa
        • Z1             400V, 500V
        • BEG-R     400V, 500V; beczkowa
        • PEO / PEG       400V
        • SEO / SEG        400V
        • BPO / BPG       pneumatyczna
      • dwuprzewodowych
        • DLM           ręczna
        • UCD           400V, 500V
        • Z2               400V, 500V
        • BEG-R        400V, 500V; beczkowa
        • stacja Z3    400V, 500V
      • wieloprzewodowych
        • VEG         400V, 500V,
        • MMP        12V, 24V
        • BEG-R     400V, 500V; beczkowa
      • dławieniowych
        • CRO        ręczna
        • CAO        24V, 230V
      • _ _ _ _ _ _ _ _
      • smarowe
      • olejowe
      • tłoczkowe
      • zębate
      • elektyczne
      • pneumatyczne
      • beczkowe
    • Dozowniki i rozdzielacze
      • do systemów
      • jednoprzewodowych
        • SKIE / SMIE       15 – 300 mm3
        • SKIB / SMIB       500 – 1000 mm3
        • SKID           10 – 160 mm3 – modułowy
        • CM / CL      16 – 130 mm3 – regulowany
        • SKIC            30 – 600 mm3 – M8x1
      • progresywnych
        • BVA               blokowy
        • PRX               sekcyjny
        • PRA / PRB    sekcyjny
        • PRG       o dużej wydajności
        • BVA       blokowy, nierdzewny
      • dwuprzewodowych
        • DLDA       1,5 cm3
        • DLDC       2,3 cm3
        • DLDD       5,0 cm3
        • DLDF       1,5 cm3
        • DLDG       2,0 cm3
        • DLDH       15 cm3
        • DLDT        3,0 cm3
        • DDB          2,0 cm3
        • DDC          4,0 cm3
        • ZH         2,0 cm3
        • ZVM      2,0 cm3, modułowy
      • dławieniowych
        • CKIE __ 0,1 – 51,2 cm3/min
    • Akcesoria
      • do systemów
      • jednoprzewodowych
        • Blok dozownika SRK
        • Filtr FLO | FLT
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Czujnik ciśnienia KTSB / KTSC
        • Elementy instalacji
      • progresywnych
        • Filtr FLO | FLT
        • Filtr smaru FLD
        • Elektrozawór smarowy SVG
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Szafa sterownicza SSML
        • Szafa sterownicza AP2
        • Sterownik pracy AP3
        • Sterownik pracy RJM
        • Pneumatyczny zawór UV 40
        • Elementy instalacji
      • dwuprzewodowych
        • Filtr smaru FLD
        • Końcowy czujnik ciśnienia DKS
        • Różnicowy czujnik ciśnienia DTS
        • Elektryczny rozdzielacz główny DPE
        • Hydrauliczny rozdzielacz główny DPT
        • Elektryczny zawór odcinający EUK
        • Elektryczny zawór kierunkowy EUV
        • Ręczny zawór odcinający RUK
        • Szafa sterownicza AD
        • Elementy instalacji
      • wieloprzewodowych
        • Filtr FLO / FLT
        • Filtr smaru FLD
        • Elektrozawór smarowy SVG
        • Szafa sterownicza SSML
        • Szafa sterownicza AP2
        • Sterownik pracy AP3
        • Sterownik pracy RJM
        • Elementy instalacji
      • dławieniowych
        • Blok dozownika CRK
        • Filtr FLO | FLT
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Elementy instalacji dławieniowych
      • – – – – – – – – –
      • Przewody smarowe
      • Złączki do systemów smarowania
      • Zawory do systemów smarowania
    • Sterowniki pracy
      • Szafa sterownicza AP2
      • Szafa sterownicza SSML
      • Sterownik pracy AP3
      • Szafa sterownicza AD
      • Sterownik pracy RJM
    • Mobilne pompy smarownicze
      • PMPP __ 230V
      • UCP ____ 230V, 400V; wózkowa
      • Z1P _____ 230V, 400V; solidna
      • Smarownice ręczne
        i pneumatyczne
    • System LubeTool
    • Smarownice jednopunktowe
      • SPE ___ bateryjna lub 24 V
      • ECLP __ elektryczna 12 lub 24 V
      • PCP ___ pneumatyczna, kartuszowa
    • Agregaty hydrauliczne
      • Agregat hydrauliczny 1
      • Agregat hydrauliczny 2
    • Technika smarownicza
    • Technika dozowania
  • Systemy
    • Systemy jednoprzewodowe
      • Pompy
        • SMO / SMG        ręczna
        • SAO / SAG         24V, 230V
        • SEO / SEG         400V
        • PAO / PAG        pneumatyczna
      • Dozowniki
        • SKIE / SMIE       15 – 300 mm3
        • SKIB / SMIB       500 – 1000 mm3
        • SKID           10 – 160 mm3 – modułowy
        • CM / CL      16 – 130 mm3 – regulowany
        • SKIC            30 – 600 mm3 – M8x1
      • Akcesoria
        • Blok dozownika SRK
        • Czujnik ciśnienia KTSB / KTSC
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Filtr FLO / FLT
        • Elementy instalacji
    • Systemy progresywne
      • Pompy
        • ZCA        ręczna
        • PMP        12V, 24V, 230V
        • ANC        pneumatyczna
        • UCF        400V, 500V
        • ACF        12V, 24V
        • VEG         400V, 500V
        • MMP        12V, 24V
        • ECLP        12V, 24V; kartuszowa
        • BEG-R     400V, 500V; beczkowa
        • PCP          pneumatyczna, kartuszowa
        • Z1             400V, 500V
        • SEO / SEG        400V
        • PEO / PEG       400V
        • BPO / BPG       pneumatyczna
      • Rozdzielacze
        • BVA               blokowy
        • PRX               sekcyjny
        • PRA / PRB    sekcyjny
        • PRG       o dużej wydajności
        • BVA       blokowy, nierdzewny
      • Akcesoria
        • Filtr smaru FLD
        • Filtr FLO / FLT
        • Elektrozawór smarowy SVG
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Szafa sterownicza SSML
        • Szafa sterownicza AP2
        • Sterownik pracy AP3
        • Sterownik pracy RJM
        • Pneumatyczny zawór UV 40
        • Elementy instalacji
    • Systemy dwuprzewodowe
      • Pompy
        • DLM | ręczna
        • UCD | 400V, 500V
        • Z2 | 400V, 500V
        • stacja Z3 | 400V, 500V
        • BEG-R | 400V, 500V; beczkowa
      • Dozowniki
        • DLDA | 1,5 cm3
        • DLDC | 2,3 cm3
        • DLDD | 5,0 cm3
        • DLDF | 1,5 cm3
        • DLDG | 2,0 cm3
        • DLDH | 15 cm3
        • DLDT | 3,0 cm3
        • DD | 2,0 – 4,0 cm3
        • Dozownik dwuprzewodowy DD
        • ZVM | 2,0 cm3, modułowy
        • ZH | 2,0 cm3
      • Akcesoria
        • Filtr smaru FLD
        • Końcowy czujnik ciśnienia DKS
        • Hydrauliczny rozdzielacz główny DPT
        • Różnicowy czujnik ciśnienia DTS
        • Elektryczny zawór odcinający EUK
        • Elektryczny rozdzielacz główny DPE
        • Elektryczny zawór kierunkowy EUV
        • Ręczny zawór odcinający RUK
        • Szafa sterownicza AD
        • Elementy instalacji
    • Systemy wieloprzewodowe
      • Pompy
        • VEG ____ 400V, 500V,
        • MMP ____ 12V, 24V
        • BEG-R __ 400V, 500V; beczkowa
      • Akcesoria
        • Filtr FLO / FLT
        • Filtr smaru FLD
        • Elektrozawór smarowy SVG
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Szafa sterownicza SSML
        • Szafa sterownicza AP2
        • Sterownik pracy AP3
        • Sterownik pracy RJM
        • Elementy instalacji
    • Systemy dławieniowe
      • Pompy
        • CRO | ręczna
        • CAO | 24V, 230V
      • Dozowniki
        • CKIE
      • Akcesoria
        • Blok dozownika CRK
        • Filtr FLO / FLT
        • Elektrozawór olejowy SVO
        • Elementy instalacji
    • System LubeTool
    • Systemy natryskowe
      • zębników
      • obrzeży kół suwnic MJ-01
      • łańcuchów
    • Systemy obiegowe
      (smarowanie i chłodzenie)
      • Obiegowe agregaty konsolowe
      • Obiegowe agregaty ze zbiornikiem
  • Serwis
  • Galeria
  • Blog
  • O Firmie
    • Profil firmy
    • Historia
    • Polityka Jakości
    • Referencje
    • Do pobrania
    • Publikacje
      • Systemy jednoprzewodowe – artykuł
      • Systemy dwuprzewodowe – artykuł
      • Systemy wieloprzewodowe – artykuł
      • Systemy progresywne – artykuł
      • Smarowanie rusztów – artykuł
  • Kontakt
    • Dane firmy
    • Formularz kontaktowy
  •   | 
  • @
  • |  
  •  717 575 600
  •  | 
13 czerwca, 2023 przez

Konserwacja układów smarowania centralnego

Konserwacja układów smarowania centralnego
13 czerwca, 2023 przez

Układy smarowania centralnego są nieodzownym elementem wielu rodzajów maszyn przemysłowych, pojazdów i sprzętu. Mają kluczowe znaczenie dla utrzymania efektywnej pracy i wydłużenia żywotności tych urządzeń, minimalizując tarcie i zużycie pomiędzy ruchomymi częściami. Dzięki dostarczaniu smaru w odpowiednich ilościach i w odpowiednich momentach, układy te są gwarantem niezawodnej pracy. Prawidłowa konserwacja tych układów jest zatem kluczowa dla ich efektywnego działania. W jaki sposób konserwować układy centralnego smarowania? Zapraszamy do przeczytania artykułu.

Kluczowe elementy konserwacji układu smarowania centralnego

Konserwacja układu smarowania centralnego jest kluczowym procesem, który może znacząco przyczynić się do długowieczności i efektywności systemu. Poniżej przedstawiamy najważniejsze elementy tego procesu.

  • Inspekcja systemu – regularne sprawdzanie całego systemu smarowania pomaga wykrywać i naprawiać problemy na wczesnym etapie. W ramach inspekcji należy zwrócić uwagę na wszelkie wycieki, uszkodzenia mechaniczne lub oznaki nadmiernego zużycia.
  • Czyszczenie układu – resztki smaru, brudu czy pyłu mogą zaszkodzić układowi smarowania. Regularne czyszczenie systemu jest zatem niezbędne do jego prawidłowego działania.
  • Wymiana smaru – stary smar może stracić swoje właściwości smarujące. Regularna wymiana smaru jest zatem kluczowa dla utrzymania właściwego działania układu.
  • Monitorowanie ciśnienia –  ciśnienie w systemie smarowania powinno być monitorowane i utrzymywane na odpowiednim poziomie, aby zapewnić prawidłowe smarowanie.
  • Kontrola filtrów – filtry w systemie smarowania służą do usunięcia zanieczyszczeń, które mogłyby zaszkodzić systemowi. Regularna kontrola i wymiana filtrów zapewnia ich efektywne działanie.
  • Dokumentowanie i planowanie przeglądów –  cykliczne dokumentowanie stanu układu i planowanie przeglądów pozwala na wykrywanie wzorców i trendów, które mogą wskazywać na potencjalne problemy.

Pamiętaj, że optymalna częstotliwość przeprowadzania tych czynności zależy od wielu czynników, takich jak typ systemu, środowisko pracy i specyfikacje producenta. Zawsze należy kierować się instrukcjami producenta i zaleceniami ekspertów w dziedzinie smarowania.

Wpływ prawidłowej konserwacji na wydajność i trwałość układu

Prawidłowa konserwacja układu smarowania centralnego ma fundamentalne znaczenie dla jego efektywności i żywotności. Regularne czyszczenie, kontrola i wymiana smaru mogą znacznie wydłużyć żywotność układu smarowania, co przekłada się na oszczędności związane z rzadszymi naprawami lub wymianą całego systemu. Ponadto, dobrze utrzymany układ smarowania pracuje efektywniej, co przekłada się na lepsze smarowanie komponentów maszyn, mniejsze zużycie energii i ogólnie wyższą wydajność sprzętu.

Prawidłowa konserwacja pozwala też na między innymi wczesne wykrywanie potencjalnych problemów i naprawę, zanim dojdzie do poważnej awarii, co może spowodować kosztowne przestoje w produkcji.

Układy smarowania centralnego odgrywają kluczową rolę w wielu rodzajach maszyn i sprzętu, zapewniając im efektywność i długowieczność. Prawidłowa konserwacja tych systemów jest niezbędna dla utrzymania ich w pełni funkcjonalnym stanem. Czynności te obejmują regularne inspekcje, czyszczenie, wymianę smaru, monitorowanie ciśnienia oraz kontrolę filtrów. Częstotliwość i harmonogram konserwacji zależą od wielu czynników, takich jak typ systemu, warunki pracy, rodzaj smaru czy zalecenia producenta.

Poprzedni artykułJak działają układy centralnego smarowania? Następny artykuł Jak odpowietrzyć układ centralnego smarowania?

Ostatnie wpisy

Jak wygląda montaż układu centralnego smarowania?4 marca, 2024
Czym się kierować przy wyborze precyzyjnego dozownika oleju?9 lutego, 2024
Czym muszą się charakteryzować pompy centralnego smarowania?26 stycznia, 2024

Systemy Centralnego Smarowania

Technika Dozowania

Technika Kolejowa

 

Projektowanie • Produkcja • Sprzedaż • Montaż • Serwis

Menu
  • Produkty
  • Systemy
  • Galeria
  • O firmie
  • Blog
  • Kontakt

Najważniejsze linki

  • Pompy centralnego smarowania
  • Systemy progresywne
  • Systemy jednoprzewodowe
  • Dozowniki centralnego smarowania
  • Mobilne pompy smarownicze
  • Polityka cookies

Kontakt

TriboTec Polska Sp. z o.o.
ul. Główna 27, 51-180 Krzyżanowice
tel. +48 71 7575 600 fax +48 71 7575 601 e-mail: tribotec@tribotec.pl

© 2023 All rights reserved

Linkedin Youtube