Akcesoria do systemów jednoprzewodowych

Akcesoria są niezbędnym komponentem jednoprzewodowych systemów centralnego smarowania.

Blok dozownika
SRK

Czujnik ciśnienia
KTSB   |   KTSC

Filtr oleju  i  smaru
FLO   |   FLT

Elektrozawór olejowy
SVO

Elementy instalacji
smarowniczej


Materiały dodatkowe

Wśród akcesoriów do systemów jednoprzewodowych znajdują się przede wszystkim bloki do mocowania dozowników jednoprzewodowych a ponadto elementy instalacji smarowniczej, filtry środka smarnego a także czujniki ciśnienia oleju.

Bloki dozowników umożliwiają zamocowanie dozowników (w przypadku dozowników przeznaczonych do takiego montażu) oraz zasilenie ich środkiem smarnym podawanym z pompy smarowniczej.

Przy dozownikach mocowanych do punktów, bloki dozowników z kolei pełnią funkcję kolektora (rozdzielacza) i pozwalają na zasilenie wszystkich podłączonych dozowników tego typu środkiem smarnym podawanym z pompy smarowniczej.

Elementy instalacji smarowniczych umożliwiają połączenie pompy smarowniczej z dozownikami a następnie wylotów dozowników z punktami smarowania.

Pierwsza grupa to elementy złączne w której możemy wyróżnić: złączki przewodów; przyłączki dozowników oraz wlotowe do punktów smarowania; adaptery gwintowane oraz pierścienie zaciskowe, nakrętki i łączniki gwintowane. Inną grupę elementów instalacji smarowniczych stanowią przewody smarowe. Mogą to być przewody sztywne (rurki stalowe lub miedziane) lub przewody elastyczne (jednowarstwowe lub wielowarstwowe). Do mocowania przewodów stosowane są uchwyty blaszkowe, obejmy metalowo-gumowe.

Kolejną grupę elementów instalacji tworzą zawory smarowe (sterowane ręczne, uruchamiane pneumatyczne lub elektromagnetyczne) do zamykania przepływu w segmentach układów jednoprzewodowych.

Do akcesoriów jednoprzewodowych systemów centralnego smarowania zaliczyć możemy także elementy pomocnicze takie jak filtry środka smarnego, czujniki ciśnienia smaru i oleju.

Oddzielną grupę akcesoriów stanowią elementy sterowania i automatyki: sterowniki i szafy kontrolno- sterownicze. Dzięki nim praca systemu centralnego smarowania może odbywać się w sposób automatyczny a wszelkie nieprawidłowości mogą być sygnalizowane do nadrzędnego systemu sterowania.